Thursday, July 5, 2007

Så er det vist på tide

at få postet et nyt indlæg her på bloggen - ellers tror I måske bare, jeg er faldet i søvn, hvilket ALDELES ikke er tilfældet.................
Jeg har fået en bestilling på en angora-undertrøje - den slags beklædning er nemlig ikke til at opdrive i "almindelige" butikker på denne årstid. Og bevares, den er måske også en smule for varm at have på lige nu, selvom der ellers ikke er meget sommer over temperaturen i øjeblikket. Anyway, her er lige et billede af undertrøjen, der ikke vejer mere end 92 gram!!




Og så er jeg ellers fast besluttet på at få et lidt ældre projekt gjort færdigt. Nemlig et sjal, jeg strikker af noget 1-trådet, håndspundet polwarth-uld, som jeg fik af Kathe, da vi mødtes for første gang - kan du huske det, Kathe?? Du skulle til Varde for at se på en strikkemaskine, og Ronni var chauffør.........
Jeg er nu kommet i tanker om, at dette sjal skal gøres færdigt. Rent faktisk har jeg ikke engang vasket ulden - ikke engang efter spinding, så jeg sidder med lanolin-fedtede fingre, hver gang jeg har strikket et par pinde. Mønsteret er ganske, ganske simpelt - det består af 4 mønsterpinde, hvoraf de 2 er vrangpinde, der strikkes vrang hele vejen. Så jeg kan altså godt høre lydbog eller følge lidt med i fjernsynet samtidig med jeg slår om, strikker 2 m sammen osv......
Jeg glæder mig meget til at se det færdigt - også til at få det vasket. Måske skal det farves......det har jeg ikke afgjort med mig selv endnu. Et hvidt sjal er jo heller ikke af vejen - jeg har egentlig ikke noget som helst ufarvet strik, så dette skulle måske være det første???????

No comments: