Saturday, September 8, 2007

Syslerier i Bilka og på hjemmefronten

Dette er beviset for, at jeg ikke ALTID sover, når jeg er på arbejde. Idag har jeg lavet ca 175 lagkager til butikken samt denne kage til et brudepar, der nok er på vej til at blive viet. Billedet er taget ned i mit bagagerum i bilen - jeg lovede nemlig liiiiige at køre forbi og aflevere kagen på festadressen. Kagen er til 40 personer, og jeg er helt sikker på, der bliver kage tilovers. Men der skal være nok, skal der. Og når den så alligevel ikke skal være større, synes jeg, det ser hammergodt ud at sætte en lille kage ovenpå en stor - men forskudt, så kagen ikke bliver symmetrisk. Det har jeg før lavet, og det ser altså ret tjekket ud.


Og her så lige et lidt bedre billede af det garn, jeg er igang med at spinde til islæt til en stola. Garnet ser måske lidt vel ensartet ud i farven; men det er det altså ikke. Jeg glæder mig nu usigeligt meget til at se det vævet op - jeg må se at blive færdig ved rokken, så væven kan blive tilgodeset..................

Så har jeg ellers også så småt gang i den workshop, jeg skal holde ved spindetræffet i Ølufvad lørdag d. 6. oktober. Vi skal mødes og spinde, snakke, drikke kaffe, spise frokost og altså også lige igennem min workshop med overskriften "Alternative fibre". Arrangementet ligger fra kl. 9.30 til 16.30 og er du interesseret i at deltage, er du mere end velkommen til at sende mig en mail, så jeg kan sende dig et program. Alle er hjerteligt velkomne til dette arrangement - der stilles ikke krav om medlemsskab af Spindeforeningen!!

No comments: