Friday, November 2, 2007

Stolaer og vanter





Jubiiii, nu er mine stolaer endelig blevet færdige, hvilket vil sige, de når at komme med på julemarkedet på Kragerup Gods næste weekend. Det passer mig gevaldigt godt at være færdig i SÅ god tid - det er jeg som regel ikke!! Og når de så tilmed er blevet endnu smukkere, end jeg havde forestillet mig, de skulle blive - tjaa, så kan jeg jo ikke være andet end tilfreds. Og det ER jeg altså osse.


Disse vanter er blevet til, fordi jeg har en god kollega, som har en sød mor, som gider putte alle de hår, hun børster af sin hund, i en pose, som hendes søn så kan komme forbi og tage med på arbejde for at lægge den i mit skab!! Dejligt med alle de søde mennesker (og hunde!), der har muliggjort dette projekt. Vanterne består af 90% falklandsfibre i en indfarvning, som jeg egentlig overhovedet ikke er tilfreds med. Men kartet sammen med 10% hundeuld og derefter filtet til vanter er sagen en ganske anden. Sjovt, som indtrykket af fibrenes farver forandrer sig - blot fordi de er blevet sendt en enkelt gang i kartemaskinen!!!
Begejstringen for vanterne var faktisk ret stor - og stor var forundringen da osse over, at jeg kunne lave dem SÅ hurtigt (jeg fik hundeulden i går!!). Så nu ved mine kolleger da lidt mere om, hvad jeg suser rundt og fordriver tiden med, når jeg ikke står i Bilka og laver othello, kransekagestænger og andre søde sager.

2 comments:

Birthe P said...

Karin, dine stolaer er bare så smukke! Dem får du garanteret ikke lov til at beholde ret længe, så du kan roligt begynde at sætte en ny trend op..
Fine luffer. Filtede luffer er bare nr. 1 når det er rigtig koldt. Mine vinter-favoritter er af uld og angora (og pladegarn) og har efterhånden en tre år på bagen..

Anonymous said...

Kære Karin.

Hvodden kan det være, at dine kolleger ikke ved hvad du ellers laver ? DET kan jeg ikke forstå ? Du plejer da ellers ikke at være stille ? Og når man ydermere tænker på, hvordan dine hænder fra tid til anden må se ud, såååå