Friday, January 25, 2008

Vellykket projekt.

Fibrene, jeg farvede forleden er nu spundet til garn. Jeg har spundet en lidt tykkere tråd, end jeg umiddelbart plejer at gøre - simpelthen fordi min opgave lyder på "tykt garn". Og det laver jeg så! Meningen er, at det færdige garn skal blive 4-trådet, ganske simpelt ved brug af en navajo-tvinding og en ekstra tråd, der løber med. Jeg skifter så imellem at navajo-tvinde den hvide tråd og den kulørte. Det giver nogen sjove skift i garnet - nogen steder er det helt hvidt, andre steder er der 3 tråde hvidt og 1 kulørt tråd og andre steder igen er der kun 1 hvid tråd og 3 kulørte.
Det færdige garn ses her på min jumbospole - det er altså PERFEKT at have flere rokke, een med en ganske almindelig ten monteret (det er min el-rok) og een med en jumboten fast monteret (det er min helt almindelige manuelle Ashford-rok). Det er skønt at have den luksus, så man ikke behøver afmontere tene og skifte rundt hele tiden! Det bliver spændende at få garnet vundet i et fed, både for at se HELE garnet og for at finde en løbelængde.

No comments: