Wednesday, March 5, 2008

Det ser lovende ud

Jeg trængte lige til at spinde eet eller andet "uforpligtende" ovenpå det kg garn i forårsfarver, som nu er godt på vej til at være tørt. Jeg sjat-farvede nogen alpaca-fibre for lidt tid siden, og dem fik jeg pludselig vild lyst til at spinde. Og eftersom der ikke lige var andet, der pressede på - fibrene kan jo godt stå og suge farve til sig i kælderen, uden jeg står og kigger på det, så jeg gik i krig med at spinde alpaca på min Kromski-rok i går aftes. Søren var lidt halv-sløj og gik tidligt til køjs - det kom jeg ikke!!!! For sjovt er det altså at spinde råuld igen, og når det så oven i købet er farvet, er det jo rigtig sjovt.
Og da jeg så var færdig med alpacaen her til formiddag, kom jeg pludselig i tanker om de silkehankies, jeg har haft liggende et godt stykke tid. Det er Birthe, der har hældt farve på dem, og de skulle jo bruges til noget ganske særligt og godt - det bliver til dette projekt. Farverne passer helt perfekt sammen - og det er overhovedet ikke tilsigtet!! Sådan kan man være heldig at have et lager, der byder på noget godt i ny og næ;-))
Jeg er spændt på at få spundet mine hankies færdige (og de bliver iøvrigt spundet på en af mine Greensleeves-tene), så jeg kan få de 2 tråde tvundet sammen. Det skal nok blive godt.

And in English: C.J. these are some of the alpaca-fibres that I´ve dyed. I think it is going to be just fine when I have plyed the silk and the alpaca. What do you think?


2 comments:

Made By Dorthe said...

Du får det til at lyde så nemt: Jeg sjat-farvede bare lige...
Farverne er så smukke!!!

Birthe P said...

Enig med Dorthe: det er vildt smukke farver på din uld! Fedt at det passer sammen med Silk Hankie'erne :-)