Tuesday, April 15, 2008

Så kan jeg osse det!!!!!!!!



Som overskriften antyder, har jeg afprøvet noget nyt idag, nemlig navajo-tvinding på håndten! Det blev min smukke Bosworth, der skulle hjælpe mig igang, og det gik simpelthen helt forrygende. Jeg forsøgte mig lige med et par meter grimt, gult bomuldsgarn, og da det gik fint, ville jeg lige tvinde noget alpaca/silke, der har siddet på en spole i MANGE måneder. Alt forløb vel - jeg huskede at tvinde den rigtige vej (!), og tenen smuttede ikke for mig en eneste gang. Jeg ved faktisk ikke, hvorfor jeg altid har forestillet mig, det skulle være svært at stå at navajotvinde på en håndten???????? Det er det i hvert fald ikke!

Øverst ses det første bundt af 10, som jeg skal have spundet til en kunde. Det er farveholdning 31, det er BFL-fibre, og det er navajotvundet. Garnet bliver rigtig fint, synes jeg, og jeg glæder mig til engang at blive færdig med det og få det sendt afsted. Men..........der går altså liiiiige lidt tid. 1 kg er da immervæk noget af en slat!

2 comments:

Birthe P said...

Hvor sejt, Karin! Navaho-tvinding på håndten, *det* er da blæret..
Smuk farveholdning!

Annie said...

Yderst imponerende!
Jeg får nærmest tics alene ved tanken om det garnfilter jeg kunne ende ud med, så jeg samler lige lidt mod og selvtillid ved rokken før jeg forsøger at gøre dig kunsten efter.