Monday, June 30, 2008

Igang ved væven igen

Så er jeg atter igang med at væve stolaer. Rent faktisk har jeg haft en trend til 3 stolaer siddende på væven i MEGET lang tid (Søren var faktisk slet ikke sikker på, om jeg overhovedet kunne huske at væve længere!!), og nu synes jeg ligesom det er på tide at få dem gjort færdige. Når jeg så tilmed også har haft et håndspundet islæt liggende næsten lige så længe, ja så er der vel kun eet at gøre - nemlig at komme igang. Det er jeg så nu, og det er præcis lige så hyggeligt at sidde ved væven, som det altid har været! Islættet et en af mine "gamle" indfarvninger, den er faktisk slet ikke så tosset endda, synes jeg.
Og så er jeg ellers også hoppet med på Morning Surf Scarf-bølgen!!!!!! Jeg plejer ellers nok at kunne modstå fristelsen til at give mig i kast med projekter, der er nogenlunde lig med en hel masse andres; men da jeg så tørklædet i Spin Off, vidste jeg lige pludselig, hvad mit alpaca/bambus-garn skulle bruges til. Og det kommer vist til at virke rigtig fint! Garnet er superblødt og lækkert, tørklædet kommer ikke til at veje ret meget, og den blanke bambus kombineret med den matte alpaca-råuld fra USA fungerer simpelthen helt perfekt. Så jeg er lige nu rigtig glad for min ellers temmelig grimme (efter min egen smag, altså) gule bambus-indfarvning - intentionen var at lave den lime-grøn, men det blev den altså ikke!!!!!
And a little bit in English. I´m knitting the scarf above in a handspun yarn made of handdyed fibres. 50% bamboo and 50% alpaca fibres from CJ. The yarn is soft and perfect for the Morning Surf Scarf, that I´m knitting like many, many others who has recently received the new Spin Off.

1 comment:

Zuzana S. said...

En rigtig flot regnbue :-) elsker farvene