Tuesday, August 5, 2008

Spindefibre og færdig cape

Her en af mine nye indfarvninger. Jeg synes faktisk, den er blevet MEGET vellykket, og jeg har da også lavet en lille spindeprøve til et af mine kommende projekter, nemlig et tæppe, der skal bestå af alle (eller i hvert fald de fleste!) af mine farveholdninger. Det er meningen, jeg vil strikke sådan lidt efter lidt, samle hele molevitten med et bundgarn af bluefaced leicester-fibre i hvide, beige og brune nuancer. Både for sjov og for at mine kunder kan se, hvordan de forskellige farveholdninger kan komme til at tage sig ud. Jeg glæder mig til at komme igang med det - jeg har planer om, at det er dét strikketøj, jeg skal have med på turen over til min kære søster. Vi skal helt sikkert til København til Kunsthåndværkermarkedet på Vor Frue Plads, hvad programmet ellers kommer til at byde på, vil vise sig. Jeg glæder mig helt vildt!!
Og her er nogen af de spindefibre, jeg har haft til salg et stykke tid; men som jeg ikke har fået taget billede af og lagt på min hjemmeside. Det vil jeg så se at få gjort. Fiberblandingen hedder 50% sort alpaca og 50% tussahsilke, og blandingen er MEGA-LÆKKER!!!!!!!!!!!!!!!!
Og sidst men bestemt ikke mindst har jeg fået capen gjort færdig. Den har været ret nem at strikke - jeg synes måske, opskriften er en anelse kryptisk formuleret. Den slags generer ikke mig den mindste smule - jeg gør bare noget, som jeg mener vil være rigtigt; men jeg kan da glimrende forestille mig den ikke-alt-for-øvede-strikker, der vil opgive totalt. Ærgerligt, at man ikke sørger for at skrive sådan en opskrift, så også en begynder kan være med. Nå; men i hvert fald er modellen fra Vintagestrik og Fashion af Sus Gebhard, det anvendte garn er et mohairgarn fra Stof2000, der giver en del fibre i næsen og rundt omkring i stuen. Jeg håber, jeg har fået de fleste løse fibre rystet af! Modellen er egentlig lavet med et strikket bånd foroven; men da garnet var ved at slippe op, brugte jeg bare et købt bånd istedet. Modellen er IKKE til mig selv - og så siger jeg ikke mer´!!!!!!!!!!!!

3 comments:

Anonymous said...

Hej Karin, I kan da ikke bare holde marked, når jeg er taget til Jylland......... Glæder mig til at se dine "nye" fibre på din hjemmeside.
Mange hilsener
Lene Z.

Unknown said...

Hej Lene.

Det er altså ikke mig, der holder marked. Det er det store på Frue Plads, hvor jeg bare deltager som alm. gæst. Iøvrigt et HAMMERFEDT marked, som man absolut bør tage ind og se nærmere på, hvis man altså har mulighed for det.
Jeg skal nok se at oppe mig lidt og få den hjemmeside opdateret;-))

Hilsen Karin

Anonymous said...

Dejligt friske farver du har forskønnet dine fibre med. Lige til at blive i godt humør af at se på. Jeg kommer til at tænke på sorbet eller slush ice :)