Sunday, October 5, 2008

En herlig dag i Ølufvad

Jubiiii, mit vingesjal er færdigt, vasket, let presset og fremvist på Naturværkstedet i Ølufvad, hvor der igår blev afholdt det årlige spindetræf. Sjalet er stort - meget stort, og det vejer næsten 1 kg!!!!!!!!!!!!!! Men jeg synes altså osse, det er blevet ret flot. Kirsten afprøvede det, og det passede hende i den grad perfekt;-))
Forleden kom denne overraskelse med posten, og jeg er allerede TOTALT afhængig. Jeg har ellers ALTID været af den opfattelse, at man skal holde the og mælk adskilt; men det er godt at få rokket lidt ved nogen af alle sine stålsatte overbevisninger! Denne chai er lidt speciel, for det er fuldkommen pulveriseret, så man hælder bare en passende mængde pulver i en kop og tilsætter kogt vand! Nemt og enkelt er det, og i den grad velsmagende!
Og så var det jo som sagt igår, der var spindetræf i Ølufvad. En sådan dag byder på en mængde snak, gensyn med gode venner og bekendte fra hele landet, udveksling af ideer og erfaringer samt køb af diverse goodies som f.eks. uld og tene. Birthe lokkede med en Kromski-håndten, tung og god - og jeg ændrer den lige til at have vægten i bunden, da jeg ellers kun har tophængte tene i min beskedne samling! Og Elin havde lokket Birthe til at købe Leicester rå-uld, og når Birthe skal have, skal jeg vel osse???????? Så jeg kom heldigvis hjem med en NY portion uld, som jeg netop nu er igang med at vaske. Jeg har købt en grå og en hvid lamme-ham, jeg kunne simpelthen ikke bestemme mig og var derfor nødt til at tage dem begge, kender I det??
Her endnu et billede fra Ølufvad, hvor 2 af arrangørerne er i god snak med 2 fynske deltagere;-) Tak til Birte, Marianne, Valborg og Poula for et kanongodt arrangement og tak til alle, der gjorde turen til Ølufvad og var med til at gøre denne dag så dejlig!! Jeg beklager, jeg ikke kan vise flere billeder - hvorfor når jeg ALDRIG at få taget en passende portion ved disse lejligheder? Jeg synes, jeg har så god tid; men så falder jeg i snak, og lige pludselig er det blevet tid for opbrud!!

3 comments:

Made By Dorthe said...

Nøj hvor er det sjal flot.
Det lyder til at I har fået Jer en super spindeforening - herlig :-)
Forsat god søndag :-)

Unknown said...

Tak Dorthe - jeg er også selv rigtig godt tilfreds med det!!
Og så lige en lille korrektion - spindedagen i Ølufvad har faktisk ikke noget med Spindeforeningen at gøre - det er et privat arrangement, som næste år har 15 års jubilæum. Men ret beset er det altså ikke Spindeforeningens fortjeneste. At der så er ENORMT mange gengangere - ja det er straks en helt anden snak.
Håber, du har haft en super weekend osse;-))

Silkemor said...

Ja, dit sjal var bare MEGA-lækkert, lige til at flytte ind i i de kommende kolde vinteraftener;-)
Tak for et rigtig godt foredrag samt supermateriale til træffet. Jeg glæder mig altid til at se hvad du har fundet på af kreative tiltag. Uhhh de ER altså hyggelige, de spindetræf.