Thursday, November 20, 2008

Kant-garn

Spindeforeningen har gang i et fælles-projekt, nemlig et tæppe, hvor foreningens medlemmer kan bidrage med en firkant under fællesnævneren "Skoven". Da Inge i sin tid skød projektet igang, lovede jeg at lave garnet til kanterne. Og da Inge og jeg (og en del andre af foreningens medlemmer) skal på virksomhedsbesøg i Ry på lørdag, kom jeg i tanker om, at jeg da lige så godt kunne se at få spundet det kant-garn, så jeg kunne få det afleveret.

Resultatet er blevet et garn lavet på basis af min grønne indfarvning nr. 35. Fibrene er bluefaced leicester, og jeg har simpelthen spundet en tråd, der er varierende i tykkelse, altså en flame-tråd. Denne tråd er så tvundet med et maskinspundet garn af 50% bomuld og 50% akryl (et garn fra lageret!!). Resultatet er blevet et spiralgarn i grønne og gyldne nuancer. Nu håber jeg så bare, Inge vil være tilfreds med garnet.

5 comments:

Hanne ... said...

Den virksomhed kender jeg, tror jeg.. Strange måske ?

Annie said...

Det ser ihvertfald fantastisk godt ud, det garn!

Unknown said...

Hanne - nej, det er ikke Strange vi skal besøge; men derimod Lupazak og GarnGalleriet. Og vi skal på cafe og spise frokost og SNAKKE!!!!!!!!!

Annie - tak skal du have - spiralgarn er fantastisk morsomt at lave, og så ser det hamrende godt ud i tilgift.

Hanne ... said...

Strange er ellers bestemt et besøg værd. Mine fedeste bluser er syet af hans strikvarer.

Mette H. said...

Det kantgarn er bare super smukt. Sikke dejlige farver