Monday, January 5, 2009

Et underligt strikketøj



Det ser måske ikke så underligt ud på billedet her; men det er faktisk en möbius, jeg har slået op til. Jeg har haft MEGA-god assistance fra Bovrup - havde jeg ikke haft en udførlig vejledning samt telefonisk assistance, er jeg ikke sikker på, jeg havde fattet ret meget af sådan en tingest. Men............nu har jeg i hvert fald styr over at slå masker op og komme igang - jeg er nemlig startet 2 gange!!!!!!! Første gang så det ikke rigtigt ud, så jeg trevlede op og begyndte forfra. Men det så nøjagtigt ud som det første stykke, og så var det, jeg greb telefonen og ringede efter hjælp. Og det fik jeg naturligvis - herligt!!!!!!!!!!!! Garnet, jeg strikker min möbius af, er noget, jeg har købt for endda noget år siden i Sommerfuglen - der er bl.a. opossum-fibre i.

Det lidt mørkere fed garn, der ligger til højre i billedet er håndspundet, 1 tråd af en gråbrun polwarth og 1 tråd yak-oksefibre. Det er VILDT blødt - jeg tænker nok, det ender med at blive en halsting til fruen selv af en eller anden art! Løbelængden er ca. 3700 m/kg.

4 comments:

Anonymous said...

Jaaa, Karin. Så er du fanget i afhængighedens Möbius ring:-)
Rigtig god fornøjelse med den videre strikning:-)
Knus
Susanne

Silkemor said...

He-he....du bliver afhængig. Det er et sjovt strikketøj.
Forresten er jeg VILD med dit grønne billede, hvor er det flot! Men jeg er jo også en der eldker grønt:-)

Knus

Made By Dorthe said...

Hej Karin :-)

Først et rigtig godt nytår, håber at du og Søren er kommet godt i gang med 2009.
Jeg nyder at følge med her på din blog, og sender dig derfor denne award: Your Blog Is Fabulous!
Du kan læse om regler på min blog :-)

Knus fra
Dorthe

Unknown said...

Susanne - ja, jeg er helt og aldeles grebet! Det er et pragtfuldt strikketøj!

Kirsten - jeg ER allerede afhængig. Og jeg har endda ikke strikket ret langt endnu! Og ja - det grønne billede er MEGA-FLOT, jeg er også bare så stolt af min store bonus-datter!!

Dorthe - tak og i lige måde. Dejligt at høre, du læser med her. Og tak for erkendtligheden!