Wednesday, May 27, 2009

Jeg har vundet nogen vidunderlige fibre

I Spindeforeningen har vi netop nu gang i en fiber-bytte-runde, hvor de tilmeldte deltagere efter lodtrækning er blevet tildelt en modtager af en portion spindefibre. Giveren af fibrene bestemmer selv farve og type fibre - jeg har været så umanerlig heldig at vinde en portion grønne BFL, alpaca og mohairlokker. Fibrene er kartet let sammen - bare en enkelt gang gennem kartemaskinen - og blandingen er helt vidunderlig. Tænk, at jeg kunne være SÅ heldig. Hvad skal det spundne garn så anvendes til? Jo, jeg har såmænd tænkt mig, det skal blive en del af en "fuglemælks-vest". Jeg har en hel del små hvide stjernelignende blomster i haven, og en gæst fra igår mente at vide, det var en slags fuglemælk. Blomsterne er næsten hvide; men med et lillebitte strejf grønt i og med sartgule støvdragere. Da jeg så fibrene her, kom jeg straks til at tænke på disse små fine blomster - det MÅ da betyde, det er sådan en vest, jeg skal igang med!! Jeg sætter INGEN deadline på dette projekt; men jeg har unægteligt lyst til at gå igang lige med det samme. Det går dog ikke, jeg skal have kartet nogen flere fibre, som Birthe og jeg skal spinde af på Lystbækgaard til fåredagen på søndag. Vi er blevet inviteret af Berit til at gøre lidt reklame for Spindeforeningen, og det siger vi da ikke nej tak til.

No comments: