Monday, November 30, 2009

Juletravlhed

Jeg er gået igang med at strikke noget til mig selv!!!!!! Nu har jeg i noget tid brugt mine kræfter på julegaver (og jeg er da heller ikke HELT færdig med dem alle endnu), og nu synes jeg, det må være på tide med lidt egoisme;-) Så jeg har altså kastet mig over et tørklæde fra Knitted Lace from Estonia - en dejlig bog med mange smukke sjaler og tørklæder.
Garnet er håndspundet (naturligvis), og det består af 1 tråd fibre fra 5-måneders-klippet fra Evelyn og 1 tråd beige cashmere. Det er et herrelækkert garn, og jeg er jo så heldig også at have Harrys fibre liggende, så skulle garnet slippe op, kan jeg bare spinde noget mere.

Og så nyder jeg ellers bare den mørke tid, hvor man har en ekstremt god chance for at nyde en hyggelig belysning. Kirken her har jeg selv skåret i ganske almindeligt karton for endda nogen år tilbage - jeg nyder at finde den frem og sætte et fyrfadslys i den hvert eneste år.
Julekortene er iøvrigt fabrikeret, nu skal de så bare skrives, hvilket jeg har planer om at gøre i næste uge, hvor jeg er så heldig at have hele 3 fridag - herligt!



5 comments:

Silkemor said...

Jeg synes jeg genkender garnsammensætningen:-)) Dit sjal ser meget, meget blødt og lækkert ud. Er sikker på du vil elske det.
Er selv ved at spinde Frida's nyligt afklippede angora.
Knus

Unknown said...

Hæ - ja, vi har en god læremester og inspirerende veninde boende i Bovrup;-) Og mit sjal er ganske rigtigt super-blød og SÅ lækkert - jeg FATTER ikke, hvorfor jeg ikke har fået angora-kaniner noget før.
God fornøjelse med DINE dejlige fibre.
Juleknus fra mig

Susanne said...

:0) :0) :0)
Det bliver vanedannende sødeste Karin.
Dit garn og strik ser skønt ud. Og ja, tænk sig hvor laaaang tid du har været om, at Bive smittet".
Jeg er igang med angora fra Fulla og beige cashmere :-)
knus
Susanne

Unknown said...

Jamen Susanne, er det ikke bare utroligt, at man kan være så standhaftig/langsomtopfattende eller hvad man nu skal kalde det? Jeg ved i hvert fald allerede nu, at jeg er helt og aldeles hooked på kaniner - de er bare FOR søde. Og fibrene er da TOTALT vanedannende - jeg glæder mig som et lille barn til det næste, "rigtige" klip;-)
Tak for al din dejlige inspiration og dit søde væsen.
Knus

Inges uldprogram said...

Nææee hvor ser det hyggeligt ud alt sammen, og den der knittet lacebog har jeg egentlig også haft kig på mange gange. Det bliver da et super lækkert tørklæde.