Sunday, February 13, 2011

Spændende garn.

I Spindeforeningen er denne måned emne spinding af garn a la Noro. Jeg fik lige på stedet lyst til at spinde et sådant garn, og så er der jo kun eet at gøre, nemlig at komme igang. Jeg udvalgte mig 6 farver fibre, jeg synes kunne harmonere i et sådant garn og tilsatte så lige en smule okkergult/orange for at pifte garnet lidt op.

Her ligger fibrene opdelt i de bunker, de skal kartes sammen i.


Og her er en enkelt bunke, jeg skal igang med. Ca 50% af fibrene er sorte, derfor bliver dette "hovedfarven" i denne portion.


Og her ses fibrene på kartemaskinen. Jeg har kartet halvdelen af de sorte fibre på først, dernæst lægger jeg de små totter farvede fibre på een efter een og slutter så af med den sidste halvdel af de sorte fibre.


Og her ses så de 6 bats klar til spinding.

No comments: