Tuesday, October 11, 2011

Jeg nåede det


For en gangs skyld er jeg nået at blive færdig med en gave i forholdsvis god tid - og det hører altså til sjældenhederne, må jeg bryde sammen og tilstå. Af mystiske årsager arbejder jeg bedst under pres og får dermed også alle de gode ideer i noget der ligner sidste sekund. Og det sker bare HVER gang!!
Her gælder det en fødselsdagsgave til en 60-års fødselar, en person, som jeg holder meget af og sætter stor pris på. Derfor skal der også en ordentlig gave til - jeg håber, den falder i modtagerens smag. Sjalet har jeg vistnok egentlig set før - jeg mener at kunne huske, at Helvig fra Strikkecafeen i Kirkegade har strikket det her sjal, blot i noget andet garn. Men jeg fik faktisk øje på modellen på en lille udflugt til Panduro Hobby i Kolding Storcenter - jeg skulle i biffen med en kollega og kørte så i god tid, så jeg kunne nå at komme ind og ose lidt i ro og mag. Mit øje faldt på et Drops-magasin, hvor dette sjal var afbilledet på forsiden og vupti! så vidste jeg straks, hvad jeg skulle igang med at strikke til AG. Jeg er rigtig godt tilfreds med resultatet - jeg har udskiftet et par af farverne; men derudover har jeg holdt mig straight til opskriften. Garnet er Delight og opskriften finder du her
Jeg er ovenikøbet i så god tid, at jeg kan tage sjalet med til fremvisning i Strikkecafeen i aften og herefter på det pakket ind og sendt afsted. Det er da bare god timing - og rart at være i så god tid, host-host!!

5 comments:

Irene said...

Den glæder jeg mig til at se. Hvor er den flot !
Jeg skal først til bestyrelsesmøde men HÅBER at det slutter tidlig så jeg kan nå ned forbi Kirkegade og sige hej.

Helvigs strikkehjørne said...

Den glæder jeg mig til at se iaften. Det ser rigtig godt ud med de farver du har valgt.;)

Anne Marie said...

Det er bare så FEDT! Knus fra Luxembourg

Unknown said...

Tak for igår Irene og Helvig - det var som altid SÅ hyggeligt i Kirkegade.
Jeps Anne - jeg tror også, modtageren bliver rigtig glad for det - pakker og sender det imorgen:-)

Unknown said...

Jubiiiiiiiiiiiiiii - modtageren blev glad for sjalet:-))))))