Monday, January 23, 2012

Julefibre

Disse smukke fibre fik jeg i julegave af Spindeforeningen. Og det kan vel strengt taget ikke være et øjeblik for tidligt at komme igang med at spinde dem. Det er en merino og silkeblanding, og jeg har tænkt mig, at denne tråd skal tvindes med nogen af mine håndindfarvede silkekokoner. Det skal nok blive et lækkert garn til et smukt tørklæde - jeg synes faktisk, jeg trænger frygteligt til et rødt tørklæde:-)


Jeg er også kommet godt igang med at strikke trøjen til Søren. Det ser måske nok en anelse mystisk ud; men det er det slet ikke. Det er neverkont eller entrelac, som teknikken hedder på engelsk. Såre simpelt, når først man har fanget systemet!
Bemærk også perleskålen, som jeg har fået i advents-overraskelses-gave af en superdejlig lille pige. Den lå i mit skab en dag i december, og jeg blev noget så glad. Som pigens far ganske rigtigt påpegede, så er den nok ikke frygteligt velegnet til cornflakes, i hvert fald ikke, hvis man spiser dem med mælk på;-) Men til garn er skålen intet mindre end perfekt!
By the way - dette indlæg er skrevet på min ny-erhvervede IMac - Søren mente ligeså godt, vi kunne "slutte ringen". Og jeg protesterede altså ikke ret meget!! Faktisk slet ikke!!

2 comments:

Silkemor said...

Kæreste Karin, Hvor ser Sørens trøje bare for lækker ud. Men det er da noget af et arbejde du har kastet dig ud i:-)
Jeg glæder mig SÅ ENORMT meget til at se dig til GF om få uger.
Stort knus
Kirsten

Unknown said...

Og jeg glæder mig mindst lige så meget til at se dig min ven. Jeg tager Sørens trøje med, så der må gramses og lures:-))) Det bliver SÅ fedt at ses igen. Lørdagsknus til dig fra mig