Sunday, July 8, 2012

Velkommen til Laphroaig

Her er så sidst ankomne kanin:-) Hun hedder Laphroaig og er en 3 år gammel hun, som jeg "kom til" at købe med hjem, da vi idag var i Tjele for at købe nogen brugte kaninbure til alle kaninungerne. Vi har jo ikke længere vores Glengoyne i stalden - hun fik en knude på siden af halsen og måtte aflives. Og så syntes jeg ligesom, jeg manglede en sort kanin. Og som Søren med en lidt opgivende trækning på skuldrene siger: "Ja, om vi har 10 eller 11 kaniner spiller vel ikke den store rolle"!! Og det kan han jo have ret i for så vidt at fodringstiden stort set er den samme. Men vi skal jo også have plads til alle de kaniner, så Søren har afspadseret 3 dage i den forgangne uge for at komme igang med at udvide værkstedet, så vi kan få plads til i hvert fald de fleste af kaninerne. Med lidt held kan vi få afsat nogen stykker af ungerne - men uanset hvad, så kommer jeg ikke i bekneb for angorafibre de næste par år:-)))))

5 comments:

Janne Jacobsen said...

Du kan da altid sælge ud af dem. Altså fibrene.....

Tanja's Verden said...

Nu har du jo en hel kanin farm :)

Ulla said...

Hihihihi - sjove navne. har du også en Strathisla?

Irene said...

Øhhh nu er jeg lidt sprogspasser .. så det der kan jeg vist ikke udtale... men tillykke med endnu et familiemedlem ;o) .. godt du har en tålmodig mand. :o)

Unknown said...

Janne - du har fuldkommen ret!! Jeg kan UMULIGT nå at spinde ulden fra alle disse kaniner selv - heller ikke selvom jeg aldrig nogensinde spandt andet end angora;-)

Tanja - detnærmer sig KRAFTIGT en kaninfarm. Jeg får mange kærlige drillerier og små bemærkninger ude på arbejde. Men de synes vist også allesammen, det er lidt sjovt med de små uldtotter!

Ulla - Søren er vild med whisky! Det er jeg så IKKE, men jeg er vild med alle de smukke navne, der står på etiketterne. Og de små nye har jo ikke fået navne endnu, så hvem ved?

Irene - jeg skal udtale navnet i Strikkecafeen i aften. Og ja - det er godt, Søren er så tålmodigt et menneske, for ellers var dette projekt da ALDRIG gået godt;-)