Thursday, September 27, 2012

2 skønne fridage

Fridag nr 2 lakker så småt mod enden, men sikke et par dage, det har været, og jeg har nået en masse. Hele huset er gjort rent, ældste bonusdatter's hæklede tæppe er blevet færdigt, en strikket nederdel til en snart 7-årig er blevet færdig, og jeg har bare hygget mig med det hele.

I morges var det dejligt vejr, lunt og næsten stille, og solen tittede lidt frem i ny og næ, så jeg greb en kurv igen saks og gik en dejlig tur for at samle en bunke bynke til kaninerne og en bunke brombær til en tærte til os. Der var nu ikke mange brombær, og jeg måtte sno mig godt for at få samlet 200 g!!! Men der BLEV til en lækker tærte:-) Og på gåturen så jeg bl a en hel flok stære så småt samle sammen til at skulle sydpå. Og hyben, der er så røde og smukke netop nu!! Efteråret ER nu en skøn tid, selvom det også ind imellem er en smule belastende med al den blæst og regn!

Igår lavede jeg en portion æbleflæsk - Søren var kørt forbi et hus i Storegade, hvor der foran stod 3 store poser nedfaldsæbler, som "kostede gratis". Den slags kan Søren ikke stå for, og æblerne var heldigvis dejligt store, så det tog ikke lang tid at lave en ordentlig grydefuld, MUMS.

I aften skal strikkemaskinen vist motioneres, der er sokker på bestilling!

No comments: