Wednesday, May 29, 2013

Falafler dag 2......eller historien om, hvorfor det mon af og til er klogt at læse og følge en opskrift!!

Igår havde jeg både Bilka- og Garnhjørnet-fri og var derfor igang med at gøre klar til lørdagens spinde-bestyrelsestræf, som skal være vegetarisk!! Glad og fornøjet havde jeg sat kikærter i blød, og de var nu klar til at blive forvandlet til de lækreste, sprødstegte falafler. Denne gang ville jeg nemlig stege dem i frituregryden. Søren - den kloge mand - havde rådet mig til at stege dem ude på terrassen, "så slipper vi for al den os herinde i huset"!!

Falaflerne blev rørt sammen, de blev formet, olien blev forvarmet, og jeg var klar............  

Og hvad skete der???? Olien spruttede og boblede, da jeg forsigtigt fik puttet de første 4 falafler ned i gryden. Faktisk endte det med, at olien kogte over - spørg lige, om det giver et HERRENS svineri??? Jeg kan kun svare: "JA, det gør det". Det var da et held, jeg stod udenfor!!!

Men hvad var det så, der var gået galt??? Tjooo, jeg havde såmænd bare kogt kikærterne først, jeg spade!!! Så det var slet ikke falafler men humus, jeg havde lavet! DERFOR er jeg igen idag igang med at lave falafler. Og DERFOR tror jeg nok, jeg vil prøve at finde en opskrift frem, næste gang jeg skal lave noget, der ikke ligger 100% på rygraden!

Karin, din spade!!!!!!!!


No comments: