Thursday, February 26, 2015

Forberedelser til Nørklecafe


På tirsdag er der vanen tro Nørklecafe i Flittiglise, denne gang med emnet Vævestrik. Jeg har været henne og grave et par halvgamle, amerikanske strikkebøger frem, som er købt i en tid, hvor mange endnu ikke havde hørt om Amazon og hvor man sendte en bankcheck afsted som betaling!!! Systemet virkede (der gik bare rigtig lang tid, før jeg fik bøgerne leveret), og bøgerne virker bestemt også endnu. Jeg har i hvert fald nemt kunnet grave 5 forskellige mønstre frem, har oversat dem til dansk samt har ændret dem, så de ikke skal strikkes frem og tilbage men rundt, da mit oplæg er et par pulsvarmere.

Det bliver som altid hyggeligt i Nørklecafeen, hvor butikken fyldes af strikkelystne, lærenemme, snakkelystne kvinder.

At det også er min kære Sørens fødselsdag på tirsdag er lige en mindre detalje........men vi fejrer ham henover weekenden istedet med en god bøf, et enkelt glas vin og måske en lille kage;-)

No comments: