Friday, May 1, 2015

Hveder og venten


Sådan ser min udsigt fra terrassen ud på sådan en skøn og indimellem solbeskinnet St. Bededag. Når der ingen skyer er for solen, er her RET varmt.


Krukkerne er tilplantet med pelargonier, spanske margueritter, taghetes og smukke kløver. Jeg blev godt nok lidt bekymret for dem forleden, da vi fik en gedigen haglbyge; men de ser ud til at have klaret strabadserne fint.


Ingen Bededag uden hveder! Jeg havde ellers "truet" med at lave dem selv; men jeg fortrød og tog istedet cyklen ind til BrødBoxen, hvor jeg foruden kys og kram også fik 2 poser HELT friskbagte hvedeknopper med hjem. Så vi fik hveder både igår aftes og idag til sen morgenmad.


Strikketøjet er kommet med på terrassen - jeg er igang med at designe et tørklæde til Flittiglise. Jeg tror, det bliver godt.


Jeg går og tripper og venter på, at de resterende 11 rugeæg, der ligger under disse 2 damer, skal forvandles til små, pippende dunbolde i løbet af idag og imorgen. Det bliver altså RET hyggeligt med en flok kyllinger på matriklen - det ef ved at være længe siden sidst.




No comments: